Digital marknadsförare, ponnypappa och löpare med magisterexamen i marknadsföring. I min yrkesroll drivs jag av att skapa kommunikation som träffar mitt i hjärtat och av att hitta nya vägar för att kommunicera mer effektivt med målgruppen.
Jag trivs bäst i en roll där jag får arbeta både strategiskt och operativt. Något som återspeglas i min yrkeserfarehet. Då jag i olika roller arbetat både med att ta fram strategier och planer, men också med att skapa slagkraftiga budskap och paketera dessa för olika digitala kanaler och plattformar. och
Jag har därför en bred erfarenhet av den digitala kundresan och att utifrån den utveckla företags digitala närvaro. Allt från E-handel, webb, Seo och SEM. Till content marketing, blogg, sociala medier och influencer marketing.
Jag är 41 år och bor med min fru och vår nu 7-åriga dotter i Skogsby på Öland. Jag sitter sällan stilla utan gillar att utforska nya stigar med löparskorna. Är även ponnypappa och delaktig i arbetet mad att skapa upp Södra Ölands Rytterförening.
2016 - 2020
Som marknadsansvarig på Viking Toys AB, ett lokalt leksaksföretag med försäljning i 50 länder, arbetade jag med företagets kommunikation och marknadsföring både strategiskt och operativt. Varje dag skapade jag slagkraftiga budskap och paketerade företagets kommunikation så att varumärket växte sig starkare. Jag var projektledare för företagets e-handel och uppdaterade företagets digitala kanaler regelbundet. Jag skapade då målgruppsanpassat innehåll som sedan optimerades i enlighet med företagets SEO-strategi.
2014 - 2016
Marknadskommunikation i alla dess former. När Saint-Gobain Emmaboda Glas Glassolutions annonserar, ger ut nyhetsbrev, framställer produktblad och broschyrer, marknadsförs i sociala medier och uppdaterar eller
vidareutvecklar respektive varumärkes webb, då är det jag som producerar materialet. Ibland i samarbete med reklambyrå.
2012 - 2014
Arbeta med företagets marknadsföring strategiskt och operativt i Sverige, Norge och Danmark. Jag ingick i ett nordiskt team där mitt huvudansvar var digital marknadsföring. I uppgifterna ingick att projektleda arbetet med ny webbsida men också att själv skapa innehåll till webben. Vidare bestod tjänsten av projektledning och produktion av marknadsmaterial för print och webb och sociala media i de nordiska länderna.
2009 - 2015
Middagskorgen var ett företag som startade i Kalmar och som levererade färdiga matkassar. Till kunderna skickades varje vecka ut ett nyhetsbrev med veckans recept. Jag skrev varje vecka under 6 års tid vintips och andra tips till dessa nyhetsbrev,
2007 - 2012
I rollen som projektsäljare arbetade jag på företagets projektavdelning med att marknadsföra och sälja in företagets produkter dels i föreskrivande led och dels till stora byggföretag och deras underleverantörer. Jag arbetade även backoffice med rådgivning, orderläggning och leveransbevakning.
2008
Utsedd till Sveriges bästa dryckesbloggare
2002
Bästa affärsidé Venture Cup Sydost
Denna webbplats använder cookies. Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du vår användning av cookies.